RekisteröitymisohjeRekisteriseloste ja henkilötietojen käyttäminen

— Forum Scope —

— Sama sana —

— Valinnat —

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Rekisteröidy Salasana hukassa?
Otsikon peukutukset 0 Otsikon peukutukset 0 (0 votes)
sp_TopicIcon
Orkidean värjäys kotikonstein
sp_NewPost Lisää viesti sp_NewTopic Lisää uusi otsikko
22 marraskuun, 2017 - 10:08
sp_QuotePost

Nuput kyllä värjäytyi mutta tänä yönä värjäytyneet nuput tippui pois. 🙁 en laita enää väriä että tulis edes muutama kukka. Eli, en tiedä mitä tein väärin. Mutta älkää kokeilko 😀

Tein siis kolon kukkavarteen. Lisäsin kolon kohtaan ilmastointiteippiä tötterölle ja siihen kastelin kankaanpalan väriin ja lisäsin ruiskulla värivettä joka toinen päivä. Oisko saanu sitten liikaa vettä niille nupuille. Tyydyn nyt kauniin valkoiseen.

s.sipuli
Jäsen
Members
Viestejä: 96
Liittynyt:
9 helmikuun, 2015
sp_UserOfflineSmall Ei kirjautunut
15 marraskuun, 2017 - 15:58
sp_QuotePost

Yön aikana jo värjäytyneet…. Nopeaa toimintaa. Mielenkiinnolla täällä koettasi seurataan. Kerro kuulumisia sitten, ja kuvaakin saa laittaa valmiista kukasta.

14 marraskuun, 2017 - 22:24
sp_QuotePost

Kokeilin tekemällä pienenpienen kolon varteen ja kangasta kastelin veteen ja siniseen väriin. Teippasin kankaanpalan koloon ja yön aikana nuput oli vaihtanu väriä siniseksi. Aijon kastella kankaan palasta vielä myöhemmin väriin kun nuput ovat suurentuneet ja kun ne alkavat aueta. Orkideaani on eka kerran kasvanut 3 kukkavartta. Toivottavasti se ei tykkää pahaa tästä. Halusin vain kokeilla värjäys tekniikkaa. Ilmottelen kun kukat ovat auenneet että miten kävi. 🙂

s.sipuli
Jäsen
Members
Viestejä: 96
Liittynyt:
9 helmikuun, 2015
sp_UserOfflineSmall Ei kirjautunut
14 marraskuun, 2017 - 21:22
sp_QuotePost

Varmaan kannattaa koittaa youtube-menetelmää… Injektoinnista olen kuullut puhuttavan mutta väri pursuaa kenties ulos varresta jos koittaa piikittää… Voisiko väriä ripotella viiltoon ilman liottamista?? Nuppuvaiheisena varmaan pitää värjätä. Joskus kastelin kevyen oranssia kukkaa punajuuren keitinvedellä, tuloksesta en osaa sanoa, mutta lehdet ainakin pysyivät vihreinä… Ja vedessähän ei sit saa olla suolaa, ja ainakin marjamehut on niin happamia, että kasvit ei tykkää. Itsenäisyyspäivänä kaupat varmaan pursuaa sinistä perhosta, mutta onneksi lipussamme on myös valkoista, joten omasi uusi luomukukinta kyllä ajaa asian. Siihen vaikka sit fazerin sinistä rinnalle;)

13 marraskuun, 2017 - 20:47
sp_QuotePost

Hei. Kattelin youtubesta videoita valkoisen perhosorkidean värjäyksestä. Minulla on kaupasta ostettu sinisenä oleva orkidea ja uudelleen se sitten kasvoi valkoisena. Haluaisin värjätä sen itse elintarvikevärillä siniseksi. Onko kukaan kokeillut? Mitä tekniikkaa käytit?

Videolla tehtiin pieni lovi kukkavarteen ja kasteltiin kangas värillä ja annettiin sen kautta imeä kun kukat ovat vielä nupulla. Mietin että jos kasteluveteen laittaa väriä niin sehän voi värjätä lehdetkin siniseksi. Olisin myös injektoinut neulalla kukan varteen väriä mutta ei varsi ole samallainen kuin suonet.

Keskustelualueen aikavyöhyke: Europe/Helsinki

Suurin käyttäjämäärä: 80

Käyttäjiä juuri nyt:
7 Vieras(ta)

Tämän sivun lukijoita nyt:
1 Vieras(ta)

Aktiivisimmat käyttäjät: