RekisteröitymisohjeRekisteriseloste ja henkilötietojen käyttäminen

— Forum Scope —

— Sama sana —

— Valinnat —

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Rekisteröidy Salasana hukassa?
Otsikon peukutukset 0 Otsikon peukutukset 0 (0 votes)
sp_TopicIcon
Ecuagenera
sp_NewPost Lisää viesti sp_NewTopic Lisää uusi otsikko
marraskuu 6, 2020 - 00:33
sp_QuotePost

Tänne tuli terveitä ja isoja kasveja. Varsinkin Trichopilioihin olen erityisen tyytyväinen, vaikka toisessa bulbit hieman kurtussa, olisiko juurten kanssa häikkää… Heräteostos Phragmipedium ja Dendrobium farmeri myös oikein hyväkuntoisia. Istuttelen myöhemmin. Stanhopeasta en osaa sanoa, minä koittaisin pitää levossa ja elossa. Sit kun lähtee jossain vaiheessa kasvuun, niin kasvuhoitoa.

IMG_20201106_002335.jpg

marraskuu 5, 2020 - 19:08
sp_QuotePost

Ups toi paketin kolmessa päivässä, saksalaista jämptiyttä, Brasilorchis shunkeana terhakkana, juurissakin eloa. Stanhopea shuttleworthii käsittääkseni, pitäisi olla aina kostea, en tiedä kun on ekakerta, on aivan kuiva, juuret ontot ja ruskettuneet näyttäisi olleen pienessä purkissa, yksi bulbi suhteellisen sileä loput ihan rusinoita, näyttää vaipuvan, ei talvi-, vaan ikiuneen. Ensiapuna annan vesi sumutusta ja myöhemmin vaikka tunniksi uimaan, Hoitoohjeosastolle kaipailisin ehdotuksia, pitäisikö pitää kuiva talvilepo, vaikka Coelogynen seurassa

Brasilorchis-shunkeana.jpgStanhopea-shuttleworthii-1.jpgStanhpoea-shuttleworthii-2.jpg

marraskuu 3, 2020 - 17:49
sp_QuotePost

Kasvit Tulossa UPS torstaina, seurantanro on. Tiedustelin ihan nätisti 21loka ja ei heti (liki2vko) vastausta siksi herättelin. Ecuagenera on ehkä edelleen tulossa euroopan markkinoille jollain tapaa. Nimi sotkut on Riesa, näitä siirrellään suvusta toiseen, sukuja yhdistellään, kuin siinä ei olisi kyllin. Kargelta tilasin trichopilian sain cattleyan ihan oikealla cattiksen nimilapulla? olikohan kasvit loppu, noita kun tuli kaksi, lukumäärä täsmäsi lajit ei, Aiemmin en ole reklamoinut, species vaihtunut hybridiksi useinkin, ammattimaisella tarhalla luulisi tiedettävän, mutta kuten Oili kerran kommentoi että eihän sitä aina ihmisistäkään tiedä isästä ja äidistä.

marraskuu 3, 2020 - 01:57
sp_QuotePost

Minulle tuli juuri edellisen postaukseni jälkeen maili, että ovat Saksasta lähettäneet, ja torstaina pitäis tulla perille.. Kerron sit kuinka kävi.

Claessenilta minä olen saanut huonoja Vandoja, joissa Fusarium sienitautia. Ja hybridejä myyty Vanda sanderianana. Selitykset ovat olleet fuulaa ja korvaukset naurettavia. Sieltä en enää tilaa. Arvalla on osansa näissä nettitilauksissa.

marraskuu 2, 2020 - 20:09
sp_QuotePost

Kiitos lohdutuksesta, tämä manjana puuhastelu on vaan outoa kun tottunut saksalaiseen ylitäsmällisyyteen. Visa-maksun yksi reklamaatio aika on kuukausi. Tulipahan vähän heräteltyä heitä, pistin kaksi viestiä ja kolmannen PayPalin kautta. PayPal:han ei palauta rahoja kun vain ebay ostoista kun ovat samaa konsernia, muutoin saattavat ehkä pyytää kauniisti myyjää palauttamaan rahat, PS laitoin aiemman kommentin heille kopiona tiedoksi, muistuttamaan ettei unohdu, mikäli plantut saapuu tai asia järjestyy kerron toki miten asia eteni. Koska ollan ulkom tilauksissa on pakko mainita Claessen Orchids, sieltä tuli henk koht allekirjoitettuna “olen lähettänyt ja pakannut nämä Sinulle…” paras tietämäni toimitus jonka Suomen Posti sössi 12 päiväksi kyljelleen varasto kellutukseen. Phytesia käyttää Suomessa NordPost yhteistyökuljetusta, mikä on toiminut hyvin, Postin ulkomaan toimitukset ei pelitä myöntää sisäpiiri postilainen.

marraskuu 2, 2020 - 01:57
sp_QuotePost

Sama viesti tuli minullekin. Tosin käsitin että naatit ovat vasta tulossa. Viestissä puhuttiin purchased products, mikä ei kai vielä tarkoita että olisi delivered. Aiemmin myös kertoivat että lähettävät ne lokakuun lopussa Saksan kautta Suomeen. Itse en ole vielä huolissani, toivotaan että olen oikeassa… Oli tuolla jossain viestiketjussa joku tehnyt samalla tapaa onnistuneet kaupat… Paypalilla on 180 päivää aikaa pyytää hyvitystä, hyvin ne ovat minulle aina maksaneet. Eiköhän tämä tästä…

marraskuu 2, 2020 - 00:02
sp_QuotePost

Ecuagenera pyytää arvostelemaan kasvit jotka ei ole tulleet perille! Toista viikoa sitten tiedustelin missä viipyy ja nyt kova korvainen Elizabeth Yanza pyytää arvostelua toimittamattomista kasveista! Pikaisella tsekkauksella PayPal kehottaa kääntymään myyjän puoleen, olen sen jo tehnyt kahdesti! Turha selittää toimitus-kerran-kuussa, olen jo odottanut enemmän, turha sanoa lähetetyksi, tracking-seurantanumeroakaan ei ole tullut, en osta enää.  Todella PILLASTUN kun kehtaa kerjätä kehumaan tuotteita, myös orkideashow-helsinki oli jotenkin vajaa. “kasvit hukassa”, eihän se ole lähettäjän syy jos “posti hukkaa”, Se ON lähettäjän syy kun ei selvitä asioita. RAHAT ei ole tulleet takaisin, sen enempää kuin naatit, elävinä tai kuolleina.

Keskustelualueen aikavyöhyke: Europe/Helsinki

Suurin käyttäjämäärä: 80

Käyttäjiä juuri nyt:
3 Vieras(ta)

Tämän sivun lukijoita nyt:
1 Vieras(ta)

Aktiivisimmat käyttäjät: